20 Mayıs 2016 Cuma

Karanlık Taraf | Savaş Çağman

Kabala, arama motorlarında Kara Sanat'mış gibi pazarlanırken bu konuda da suskunluğu bozmak lazım geldi. Kabala, İbranice bilmek kökünden gelir. İnsanın küçük evren modeli olarak mikrokozmik planını, makrokozmik planla birleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken de elinden geldiğince bedendeki bir ağaç dalı sistemi gibi tasarlanan enerji-ışık küreleri Sefirot'lar üzerinde çalışarak yetkinleşmeye gayret eder. Burada beden üstünde çalışmak hep yukarıya yani Kether denilen başın üzerindeki sefirot'a yönelen uygulamaları, meditasyonları içerir. Kabala aslında bir melek çalışması'dır. Fazlaca ışıkla, yukarıyla, Rabbani olanla ilgilidir. Şaman tekniklerde aşağı dünya ve yukarı dünya, kısaca karanlıkla aydınlık arasında yolculuk edilirken, Kabalacı uygulamalar sadece meleksi, ışık ve yükselmeyle ilgilenildiği için diğer ezoterizm ekollleri tarafından eleştirilir. 
Kabala'nın sihir ve büyü ile imtihanı Süleyman peygamber zamanında başlar. Ki onun mühürleri her zaman en güçlü bilgidir. Kabala bilgisi, hiçbir zaman Tasavvufla çelişen bir yapı ihtiva etmez. Evet Kabala uygulamaları yapan kişilerin Melek Envokasyonu ile sihir çalışmaları yaptığı örnekler mevcuttur. Ama Kabala, sadece büyü değildir. Kendine Havacçı diyen gruplar, Demonik Envokasyon bilgileri de ihtiva eden Kuran'ı kullanarak belli zikir, dua, renk çalışması yapmaktadır. Bunlar aynı Kabala'nın bencil amaçlarla kullanılan sol yanı ile ilgili bilginin hemen aynıdır.
Bir bilgiye karanlık diyenin bilgiye değil onu kullanan kişiye bakmasında yarar vardır. Karanlık olan bilgi değildir, uygulamadır ve kişilerdir. Rab bizle olaylar vasıtasıyla konuşur, sadece vahiyle değil. Hepimizin hayatında bu diyalog bir mucize gibi devam eder. Bir şeye karanlık diyenlerin, kendi karanlıkları ile haşır neşir olması, o karanlığı kabul edip kendiyle barışması ve iyiye yönelmesi en büyük evrensel yararımız olacaktır. Rab'a varan birçok yol vardır, Çinli bilgenin dediği gibi "Gökyüzü altında bilgelerin yolu birdir..."